Zagadnienie SEO copywritingu to temat bardzo popularny. Obecnie niemal wszystko przeniosło się do Internetu, a dobra widoczność w wyszukiwarce Google to marzenie większość firm. Dobry content pełni w tym procesie niezwykle ważną rolę.
- Czym jest SEO?
- Dobry tekst SEO a nagłówki
- Frazy kluczowe w treści tekstu SEO
Czym jest SEO?
SEO to skrót od Search Engine Optimization, co dosłownie oznacza optymalizację pod silnik wyszukiwarki. SEO to zbiór wielu różnych czynności, które mają za zadanie zwiększyć ilość i jakość ruchu przychodzącego, aby poprawić widoczność danej strony w wyszukiwarce. Optymalizacją stron internetowych zajmują się specjalistyczne agencje SEO, na przykład firma Bizzit z oddziałem w Katowicach. Takie agencje proponują optymalizację strony internetowej zarówno od strony informatycznej, jak i contentu, który gra dużą rolę w pozycjonowaniu. Algorytmy Google cały czas się zmieniają, dlatego też teksty SEO przez wiele lat pisane były według różnych wytycznych. Dzisiaj nadal najważniejsze są frazy kluczowe i dobre nagłówki, ale także przyjazny styl pisania i linki, naturalnie wplecione w tekst.
Dobry tekst SEO a nagłówki
W strukturze tekstu SEO liczy się przede wszystkim jego uporządkowanie. W artykule ważną rolę pełnią nagłówki, które powinny zawierać frazy kluczowe. Dzięki nim, roboty wyszukiwarki szybko skategoryzują tekst i umieszczą go we właściwym miejscu. Jeśli więc masz przygotowane frazy główne, zadbaj o to, aby w odpowiedni sposób wpleść je przede wszystkim do nagłówków - to podstawa.
Aby wybrać odpowiednie frazy do nagłówków warto skorzystać z różnego rodzaju programów do wyszukiwania fraz kluczowych, takich jak ahefs czy senuto. Mają one opcję znajdowania fraz pobocznych, a także pytań, które bardzo często są dobrymi pomysłami na śródtytuł, ponieważ to właśnie zadając pytania użytkownicy szukają wybranej przez siebie usługi.
Frazy kluczowe w treści tekstu SEO
Oprócz fraz głównych w nagłówkach, ważne są także odpowiednie słowa wplecione w treść. Obecnie wystarczy kilka fraz – tekst nie powinien być przesycony słowami kluczowymi zbyt mocno. Najważniejsze jest to, żeby artykuł dobrze się czytało. Tekst może składać się z samych raz kluczowych, ale ważne są także tak zwane frazy długiego ogona, czyli long tail, które również dobrze jest wpleść w treść. Frazy long tail to wyrażenia, które składają się z trzech lub więcej słów, a ich warianty mogą być różne.
Tak, jak zostało wspomniane we wstępie, dobry tekst SEO to także skuteczny anchor i linkowanie, które odsyła do konkretnego produktu lub kategorii. Odpowiednio wplecione, przyniosą ruch na danej stronie i dobrą widoczność w wyszukiwarce.