Marketing internetowy to potężne narzędzie do pozyskiwania określonej grupy klientów. Promowanie strony jest możliwe na wiele sposobów. Możemy wybrać pozycjonowanie organiczne, kampanie Google Ads, a także reklamę w social media. Pamiętając o każdym elemencie marketingu online jesteśmy w stanie uzyskać najlepsze rezultaty. Którą z technik warto wybrać na początku?

Jakie możliwości oferuje nam kampania Google Ads?

Jest to propozycja dedykowana do wszystkich użytkowników, którzy pragną w krótkim czasie osiągnąć wymierne korzyści w postaci wzrostu liczby odsłon swojej strony internetowej. Kampanie Google Ads obejmują promowane wyniki wyszukiwania na samym szczycie strony, a także reklamy wyświetlane w serwisach współpracujących z programem. Jest to marketing ukierunkowany na cel, ponieważ nasza strona jest wyświetlana tylko użytkownikom, którzy w ostatnim czasie interesowali się produktami lub usługami, które posiadamy w swojej ofercie.

Reklama w Google Ads jest wybierana przez duże portale, serwisy internetowe, firmy, a także sklepy internetowe. Długotrwały udział w kampanii Google Ads jest jednak bardzo kosztowny. Choć płacimy tylko za kliknięcia w promowane linki, zasięg reklamy jest tak duży, że już w ciągu jednego dnia możemy wygenerować spore koszty. Na szczęście, w każdej chwili możemy zakończyć kampanię.

Pozycjonowanie organiczne czy kampania Google Ads – co wybrać?

Na czym polega pozycjonowanie organiczne?

Ta forma marketingu opiera się na optymalizacji strony internetowej pod kątem naturalnych wyników wyświetlanych w Google. Znajdują się one bezpośrednio pod sekcją stron promowanych w ramach kampanii Adwords. Biorąc pod uwagę, że wielu użytkowników omija reklamy i preferuje naturalne wyniki wyszukiwania, skuteczne pozycjonowanie stron WWW powinno być nieodzownym elementem każdej kampanii marketingowej w Internecie.

Istnieją liczne techniki odpowiedzialne za budowanie pozycji strony internetowej. Pozyskiwanie linków, poprawa jakości publikowanych treści, optymalizacja pod kątem szybkości strony. Profesjonalne usługi SEO w Łodzi oferują nam długotrwałe efekty, za które nie będziemy musieli płacić w przyszłości. Koszty takich usług zależy w głównej mierze od skali prowadzonych działań, a także od kapitału, jaki możemy przeznaczyć na profesjonalne pozycjonowanie stron w Internecie.

Która z metod okaże się najlepsza?

W gruncie rzeczy, skuteczny marketing internetowy opiera się na umiejętnym stosowaniu obu technik. Kampanie Google Ads pozwalają błyskawicznie pozyskać klientów, co jest szczególnie pomocne w początkowych okresach działalności, a także w przypadku deficytu klientów. Z kolei organiczne pozycjonowanie stron oferuje nam stały przypływ klientów w perspektywie wieloletniej. Warto także zadbać o prawidłowe budowanie wizerunku w social media, a także o remarketing AdWords, który pozwala na budowanie bazy stałych klientów.