Pozycjonowanie organiczne czy kampania Google Ads co wybrać?

2 min czytania
Pozycjonowanie organiczne czy kampania Google Ads  co wybrać?

Marketing internetowy to potężne narzędzie do pozyskiwania określonej grupy klientów. Promowanie strony jest możliwe na wiele sposobów. Możemy wybrać pozycjonowanie organiczne, kampanie Google Ads, a także reklamę w social media. Pamiętając o każdym elemencie marketingu online jesteśmy w stanie uzyskać najlepsze rezultaty. Którą z technik warto wybrać na początku?

Jakie możliwości oferuje nam kampania Google Ads?

Jest to propozycja dedykowana do wszystkich użytkowników, którzy pragną w krótkim czasie osiągnąć wymierne korzyści w postaci wzrostu liczby odsłon swojej strony internetowej. Kampanie Google Ads obejmują promowane wyniki wyszukiwania na samym szczycie strony, a także reklamy wyświetlane w serwisach współpracujących z programem. Jest to marketing ukierunkowany na cel, ponieważ nasza strona jest wyświetlana tylko użytkownikom, którzy w ostatnim czasie interesowali się produktami lub usługami, które posiadamy w swojej ofercie.

Reklama w Google Ads jest wybierana przez duże portale, serwisy internetowe, firmy, a także sklepy internetowe. Długotrwały udział w kampanii Google Ads jest jednak bardzo kosztowny. Choć płacimy tylko za kliknięcia w promowane linki, zasięg reklamy jest tak duży, że już w ciągu jednego dnia możemy wygenerować spore koszty. Na szczęście, w każdej chwili możemy zakończyć kampanię.

Na czym polega pozycjonowanie organiczne?

Ta forma marketingu opiera się na optymalizacji strony internetowej pod kątem naturalnych wyników wyświetlanych w Google. Znajdują się one bezpośrednio pod sekcją stron promowanych w ramach kampanii Adwords. Biorąc pod uwagę, że wielu użytkowników omija reklamy i preferuje naturalne wyniki wyszukiwania, skuteczne pozycjonowanie stron WWW powinno być nieodzownym elementem każdej kampanii marketingowej w Internecie.

Istnieją liczne techniki odpowiedzialne za budowanie pozycji strony internetowej. Pozyskiwanie linków, poprawa jakości publikowanych treści, optymalizacja pod kątem szybkości strony. Profesjonalne usługi SEO w Łodzi oferują nam długotrwałe efekty, za które nie będziemy musieli płacić w przyszłości. Koszty takich usług zależy w głównej mierze od skali prowadzonych działań, a także od kapitału, jaki możemy przeznaczyć na profesjonalne pozycjonowanie stron w Internecie.

Która z metod okaże się najlepsza?

W gruncie rzeczy, skuteczny marketing internetowy opiera się na umiejętnym stosowaniu obu technik. Kampanie Google Ads pozwalają błyskawicznie pozyskać klientów, co jest szczególnie pomocne w początkowych okresach działalności, a także w przypadku deficytu klientów. Z kolei organiczne pozycjonowanie stron oferuje nam stały przypływ klientów w perspektywie wieloletniej. Warto także zadbać o prawidłowe budowanie wizerunku w social media, a także o remarketing AdWords, który pozwala na budowanie bazy stałych klientów.

Autor: Zewnętrzny materiał partnerski

swietochlowiceonline_kf