Prowadzisz biznes, chcesz rozwijać swoją działalności i osiągać lepsze wyniki? W takim razie musisz promować swoją firmę w sieci. Reklama online, media społecznościowe, marketing treści – dostępnych opcji jest mnóstwo. Najskuteczniejszym sposobem okazuje się jednak strona internetowa. Sama witryna jednak nie wystarczy – musi być bowiem dostosowana do wymogów wyszukiwarki. Sprawdź więc, na czym polega optymalizacja SEO i jakie przynosi korzyści. Przekonaj się, co musisz zrobić, aby poprawić widoczność marki w Google.
Na czym polega optymalizacja SEO?
Wyszukiwarka jest miejscem, w którym rozpoczyna się większość aktywności online. To właśnie tutaj internauci poszukują odpowiedzi na swoje pytania oraz informacji o produktach i usługach – również takich, które oferuje Twoja firma. Obecnie przede wszystkim tą drogą użytkownicy trafiają na witryny WWW. Widoczność w Google stanowi więc skuteczne narzędzie promocyjne, które wspomaga pozyskiwanie nowych klientów.
Chcesz walczyć o rozpoznawalność w sieci? Celuj wysoko – użytkownicy przeglądają w szczególności pierwsze pozycje w rankingu wyszukiwarki. Jeśli chcesz osiągnąć wyższe miejsca w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania, to musisz zainwestować w optymalizację SEO strony internetowej. Są to wszystkie działania, które wpływają pozytywnie na widoczność witryny w Google. Postaw na skuteczne pozycjonowanie, dzięki któremu:
- dostosujesz serwis do wytycznych wyszukiwarek internetowych,
- wskażesz tematykę strony, co ułatwi zrozumienie jej przez roboty Google,
- usprawnisz skanowanie, odnajdywanie i indeksowanie witryny w sieci,
- ułatwisz dostęp dla algorytmów i potencjalnych klientów Twojej oferty.
Jak to działa? Przeprowadzasz optymalizację SEO, dzięki czemu algorytmy lepiej rozumieją zawartość Twojej strony. Na tej podstawie wyszukiwarka ocenia witrynę jako przydatną, wartościową i przyjazną dla odwiedzających. W efekcie firmowy serwis wyświetla się wysoko w wynikach wyszukiwania po wpisaniu przez użytkownika konkretnych słów kluczowych.
Czytaj dalej, jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie działania musisz podjąć, aby rywalizować z konkurencją i walczyć o wysokie pozycje w Google.
Jak zoptymalizować stronę internetową firmy?
Nowi klienci, większe zaufanie do marki i lepsza widoczność w sieci – to tylko kilka zalet, które wiążą się z działaniami SEO. Jednak upragnione rezultaty możesz zauważyć nawet po kilku miesiącach. Pozycjonowanie jest bowiem procesem:
- długotrwałym – wymaga nieustannej pracy nad stroną internetową i jej dostosowywania do aktualizacji algorytmów oraz wytycznych wyszukiwarek;
- złożonym – obejmuje wiele działań w serwisie oraz poza nim, dzięki którym witryna może plasować się wysoko w wynikach wyszukiwania na różne frazy.
SEO jest opłacalną inwestycją, która przynosi trwałe rezultaty, gdy obejmuje:
- optymalizację techniczną strony (on-site),
- optymalizację treści (on-site),
- pozycjonowanie off-site.
Co obejmuje techniczna optymalizacja strony WWW?
Czy wiesz, czym jest techniczne SEO? To takie działania optymalizacyjne w obrębie witryny internetowej, które obejmują wszystkie jej elementy poza treścią. Dzięki nim roboty Google łatwiej rozumieją i indeksują zawartość serwisu. W wyniku pozycjonowania on-site wzrasta dodatkowo komfort użytkowników podczas korzystania z firmowej strony.
Jeżeli chcesz zyskać lepsze wyniki w wyszukiwarce poprzez optymalizację techniczną SEO, to:
- zastosuj mapę strony, dzięki której roboty Google będą łatwiej poruszać się po serwisie;
- zadbaj o prawidłowe adresy URL – czytelne, krótkie i łatwe do zapamiętania;
- zainstaluj certyfikat SSL, czyli protokół sieciowy gwarantujący bezpieczeństwo i poufność danych;
- stwórz atrakcyjne meta dane – meta opisy i tytuły SEO, które muszą mieć odpowiednią długość, zawierać słowa kluczowe i zachęcać odbiorców do interakcji;
- zapewnij prawidłowe wyświetlanie się strony na wszystkich urządzeniach i jej dopasowywanie się do różnych szerokości ekranów poprzez technologię RWD;
- przeprowadź optymalizację linków wewnętrznych, aby występowały w formie tekstowej naturalnie i z umiarem oraz prowadziły do właściwych podstron;
- zoptymalizuj grafiki powiązane z inną zawartością na stronie w ten sposób, by zawierały poprawne znaczniki alt (opisowy tekst zastępczy) i mogły znaleźć się w sekcji „Grafika” w Google.
Dzięki optymalizacji technicznej strona jest przystępna dla robotów oraz przyjazna dla odbiorców. Wszystkie działania, których celem jest poprawa doświadczeń użytkownika (User Experience) oraz uzyskanie lepszej widoczności w wyszukiwarce tworzą strategię znaną jako SXO.
Nie wiesz, czy Twoja witryna potrzebuje takiej optymalizacji? Możesz to sprawdzić, jeśli skorzystasz z audytu SEO, który oceni kondycję firmowego serwisu. Tego rodzaju analiza jest kluczem do podjęcia działań i wzmocnienia pozycji firmy w sieci.
Na czym polega optymalizacja treści?
Czy wiesz, że Google jest wyszukiwarką tekstową i do oceny serwisu potrzebuje odpowiedniej ilości treści? Co ważne, wysoko w wynikach wyszukiwania pojawią się tylko strony internetowe, na których publikuje się wysokiej jakości zawartość zgodną z wytycznymi. O poprawę wyników w rankingu możesz zawalczyć, dopiero gdy stworzysz unikalne i atrakcyjne artykuły czy opisy oraz udoskonalisz te, które zostały już udostępnione.
Optymalizacja treści obejmuje działania, które sprawiają, że Twoje teksty na stronie WWW generują ruch. Pisząc na firmową witrynę lub bloga, kieruj się więc poniższymi zasadami:
- stosuj słowa kluczowe dopasowane do poruszanego tematu,
- stawiaj na unikatowe wpisy i unikaj duplikatów treści z innych portali,
- zadbaj o czytelną i przejrzystą formę tekstów np. poprzez hierarchiczne nagłówki,
- twórz różnorodne wpisy – podcasty/artykuły/filmy itd.,
- przygotuj intrygujące meta dane (tytuły i opisy dla wyszukiwarki),
- nie powielaj fraz kluczowych w obrębie Twojej strony WWW,
- staraj się, żeby Twoje treści odpowiadały na popularne pytania użytkowników,
- wyczerpuj temat, dziel się fachową wiedzą i buduj wizerunek eksperta w branży,
- zapewnij dobrą nawigację na stronie i używaj angażujących linków wewnętrznych.
Link building – optymalizacja pod kątem linków
Pozycjonowanie obejmuje działania prowadzone na stronie oraz poza nią. Dlatego też optymalizacja treści i poprawa aspektów technicznych to nie wszystko. Aby zdobyć zaufanie wyszukiwarki, informacje o Twojej firmie i witrynie muszą pojawiać się w wartościowych miejscach sieci. Sukces zapewni Ci bezpieczny i zróżnicowany profil linkowy.
Chcesz pozyskać naturalne linki zewnętrzne z wielu źródeł? Publikuj z odnośnikami teksty na zapleczach oraz artykuły sponsorowane w wysokiej jakości serwisach m.in. w katalogach firm. Zadbaj również o wizytówki NAP oraz o odpowiednią prezentację swojego biznesu w Google Moja Firma, tak aby przekierowywała do Twojej strony WWW. Dzięki temu pozyskasz wartościowy ruch i zwiększysz sprzedaż.
Komu powierzyć optymalizację SEO strony WWW?
Optymalizacja SEO wymaga czasu, pracy, wiedzy, wykorzystania fachowych narzędzi oraz śledzenia trendów i aktualizacji. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy coraz częściej korzystają z pomocy ekspertów. Ty też możesz! Jeśli chcesz zająć się rozwojem swojego biznesu i jednocześnie mieć pewność, że Twoja strona internetowa jest w dobrych rękach, to rozpocznij współpracę z WeNet.
Agencja reklamowa zapewni Ci pakiet usług skrojony do potrzeb Twojego biznesu. Oferta obejmuje wszystkie działania, które są niezbędne do uzyskania dobrych wyników w Google. Specjaliści:
- wykonają darmowy audyt SEO, dzięki któremu dowiesz się, co należy poprawić,
- przeprowadzą optymalizację zgodnie z wszelkimi wytycznymi wyszukiwarki,
- zadbają o wysokiej jakości treść, która zachęci klientów do skorzystania z oferty,
- zagwarantują wartościowy ruch z wielu źródeł poprzez zróżnicowany profil linkowy.
Dodatkowo fachowcy transparentnie i precyzyjnie rozliczą się ze swojej pracy, dzięki czemu będziesz na bieżąco ze wszelkimi działaniami oraz ich rezultatami. Wejdź na WeNet.pl, zamów bezpłatną wycenę i już dziś zacznij walczyć o lepszą widoczność firmy w sieci.