Zdalne prelekcje w „sieci” to już niemal codzienność dla świętochłowickich policjantów zajmujących się profilaktyką społeczną. Epidemia koronawirusa ograniczyła możliwość prowadzenia bezpośrednich spotkań z młodzieżą, dlatego policjanci korzystają z dostępnych narzędzi, takich jak Internet. Tak tez było w czwartek podczas wirtualnej prelekcji o cyberzagrożeniach z uczniami klasy czwartej i piątej.

Epidemia koronawirusa ograniczyła możliwość prowadzenia bezpośrednich spotkań profilaktycznych. Młodzież swój obowiązek szkolny realizuje poprzez naukę w trybie online. Wszystko po to, aby ograniczyć rozprzestrzenianie się Covid-19. Aby mieć kontakt z młodzieżą w tym trudnym dla nas wszystkich czasie oraz aby skutecznie realizować ustawowe zadania profilaktyczne, policjanci zajmujący się profilaktyką społeczną regularnie prowadzą spotkania w sieci, wykorzystując do tego dostępne narzędzia i platformy. Tak też było w miniony czwartek. Mundurowa ze świętochłowickiej komendy spotkała się online z uczniami miejscowej Szkoły Podstawowej nr 3. Wirtualna prelekcja z uczniami klasy czwartej i piątej dotyczyła w głównej mierze cyberzagrożeniom. Poruszona została również tematyka nieodpowiednich zachowań podczas korzystania z Internetu oraz niewłaściwego zachowania w stosunku do nauczycieli. Mundurowi przypomnieli, że nauczyciel jest funkcjonariuszem publicznym tak samo, jak stróż prawa. Uczestnicy z dużym zaangażowaniem słuchali, rozmawiali i zadawali pytania prowadzącej. Policjantka w trakcie spotkania zachęcała młodzież do wyrażenia swoich poglądów również w formie plastycznej. Chętnych nie zabrakło, bowiem po zakończonym spotkaniu na ręce prowadzącej uczestnicy przekazali prace graficzne ukazujące ich wyobrażenie na temat Cyberprzemocy.

  • prace graficzne uczniów biorących udział w zdalnej profilaktyce obrazujace tematyke cyberprzemocy
  • prace graficzne uczniów biorących udział w zdalnej profilaktyce obrazujace tematyke cyberprzemocy
  • prace graficzne uczniów biorących udział w zdalnej profilaktyce obrazujace tematyke cyberprzemocy