Dwa sposoby na skuteczną promocję własnej firmy w internecie?

Własna firma wymaga nieustannych nakładów na promocję, aby móc aktywnie przyciągać nowych klientów. W jaki sposób więc to robić z użyciem internetu? Oto dwa przykłady, które nie wymagają dużych nakładów środków finansowych, a przynoszą bardzo szybko wymierne efekty.

Katalogi stron internetowych

Widać wyraźną tendencję związaną z coraz większym zainteresowaniem katalogami stron. Branżowy katalog firm to doskonała propozycja dla właścicieli firm, którym zależy na zwiększeniu widoczności własnego przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwania Google. To również doskonały sposób, aby po prostu zaistnieć w przejrzystym i dobrze zredagowanym miejscu wraz z innymi firmami. W ten sposób użytkownik otrzymuje gotową listę przedsiębiorstw, które mają w swojej ofercie określone usługi lub produkty i wybiera z tej listy to co mu najbardziej odpowiada z jemu tylko znanych względów.

E-mail marketing

Wysyłanie wiadomości reklamowych może kojarzyć się źle, szczególnie jeśli dotyczy to tak zwanego spamu. Warto jednak zauważyć, że dawne czasy odchodzą w niepamięć i widać wyraźną tendencję zmierzającą do tego, że wysyłanie wiadomości e-mail to doskonały sposób, aby przekazać wartościowe dane dla klienta. Sporą popularnością cieszą się zwłaszcza tak zwane newslettery za pomocą których firma jest w stanie poinformować swojego klienta o najciekawszych z jego punktu widzenia wydarzeniach. Może to być więc na przykład premiera nowego produktu, obniżka ceny na konkretną, obserwowaną przez niego usługę lub po prostu informacja przypominająca o tym, że dodał do koszyka produkty, ale jeszcze nie zrealizował ich zakupu. Zachęcić klienta do zapisania się do bazy mailingowej nie jest trudno – wystarczy wskazać konkretne powody oraz pokazać, że wiadomości od firmy są wysyłane wyłącznie jeśli jest to informacja przydatna dla klienta.