Istnieje wiele różnych zawodów i stanowisk pracy, natomiast nie na wszystkich aż tak bardzo istotnym narzędziem są specjalne zestawy słuchawkowe z mikrofonem, jak w przypadku konsultanta firmy call center. Tego typu urządzenia musza być nie tylko bardzo solidnej konstrukcji, ale też bardzo wygodne, aby podczas wielogodzinnej pracy, zapewnić komfort i nie obniżać efektywność prowadzonych działań. Jeśli słuchawki będą odpowiednie, komunikacja wejdzie na wyższy poziom, nawet jeśli otoczenie będzie bardzo głośnie, jak to bywa w biurach call center, w których w jednym momencie odbywa się wiele rozmów telefonicznych.

Musimy mieć na uwadze fakt, że nie każde słuchawki do call center będą odpowiednie dla wszystkich branż, ponieważ natężenie wykorzystania telefony stoi wszędzie na innym poziomie. Warto zatem zadbać o to, aby wybrane przez nas słuchawki do telefonu były odpowiednio dopasowane do okoliczności ich wykorzystania. Te nagłowne, można podzielić chociażby na przewodowe, a także bezprzewodowe, które nie sprawią nam problemu związanego z ograniczającym okablowaniem. Biura obsługi i firmy call center, bardzo często wykorzystują stacjonarne telefony, komputery, a także telefony VoIP. W związku z tym, istnieje wiele metod, jak można podłączyć słuchawki do terminala.

Jakie powinny być specjalistyczne słuchawki do call center? – Najważniejsze aspekty i kryteria wyboru

Telefony stacjonarne oraz VoIP

Wyróżnia się tutaj kilka różnych sposobów podłączenia sprzętu. Jest to chociażby klasyczne gniazdo do wpięcia słuchawki. Wejście w gniazdo, dedykowane dla zestawu słuchawkowego. Rozwiązaniem jest też, rejestracja słuchawki nagłownej w bazie telefonu DECT oraz wykorzystanie technologii Bluetooth, do bezprzewodowej komunikacji o dość krótki zasięgu działania.

Komputery, laptopy oraz i tablety

Faktem jest, że każde biuro call center, ma stanowiska pracy, które zaopatrzone są w ich nieodłączony element – komputer. Spora część telekomunikacyjnych systemów umożliwia uzyskiwanie połączeń, dzięki obecności internetowego łącza w komputerze. Wówczas, słuchawki przewodowe można podłączyć wprost do gniazda karty dźwiękowe lub za pomocą USB. Jeśli postawimy na dobre słuchawki bezprzewodowe, skorzystamy dodatkowo z łączności Bluetooth.

Najistotniejsze kwestie, które decydują o wyborze danego modelu słuchawek

Najważniejszym aspektem będzie poziom hałasu, gdyż warunki w jakich pracujemy mają niebagatelny wpływ na to, jaki powinniśmy wybrać model słuchawek. Należy wybrać pomiędzy słuchawkami jednousznymi, a dwuusznymi. Nie bez znaczenia będzie też jakość mikrofonu wraz ze skuteczną funkcją redukcji szumów. Wszystko po to, aby klient mógł świetnie rozumieć każde słowo telemarketera oraz by nie napływały do rozmówcy, wszelkie niechciane dźwięki wydobywające się z otoczenia. Na koniec nie można tu zapomnieć o tym, aby chroniony był należycie słuch użytkownika.

Kolejno, należy poświęcić chwilę wytrzymałości konstrukcji urządzenia. Wszystko w zależności od tego, jakie zadania pełni dany pracownik call center. Kiedy mamy pewność, że dojdzie do bardzo intensywnej eksploatacji słuchawek, warto wybierać tylko te modele, które są dość wytrzymałe. Poszukując sprzętu dla własnego użytku, chociażby do pracy na laptopie, o wiele ważniejsze od wytrzymałości będzie to, czy zestaw zawiera etui podróżne.

Pamiętajmy jak ważne jest kwestia łącza telekomunikacyjnego. Pamiętajmy, aby dobierać słuchawki o takich parametrach, które poradzą sobie w pracy z posiadaną przez nas technologia. W wypadku np. szerokopasmowego łącza (obecnego w telefonii VoIP i GSM), warto zdecydować się na polecane słuchawki typu WideBand, zaopatrzone w szerokie pasmo przenoszenia dźwięku.

Na koniec zwróćmy uwagę na metodę podłączenia oraz telefon. Istotne jest tutaj to, czy planujemy skorzystać ze stacjonarnego, komórkowego telefonu, smartfona, komputera lub wielu kanałów łączności zintegrowanych w jednej słuchawce.