Poszukiwanie firmy w internecie najlepiej zacząć od wyszukiwarki Google. Jeśli jednak nie znajdziemy tam odpowiednich wyników to warto rozważyć także inne opcje. Świetnym rozwiązaniem są serwisy internetowe, które pozwalają na wyszukiwanie firmy prowadzącej konkretną działalność lub oferującą podany produkt. Katalog firm jest dobrym przykładem, ponieważ znajdziemy tutaj odpowiednio skategoryzowane oferty przedsiębiorstw pogrupowane według województw i miast. Gdzie jeszcze warto szukać firm?
Serwisy społecznościowe
Facebook jako idealny przykład serwisu społecznościowego, pokazuje, że można za jego pośrednictwem skutecznie reklamować usługi oraz produkty firmy. Istnieją tak zwane strony typu fanpage, gdzie przedsiębiorstwa mogą nawiązywać bezpośredni kontakt z odbiorcami. Rozbudowana wyszukiwarka pozwala odnaleźć firmę na podstawie lokalizacji lub produktów, które ma w swojej ofercie. Można też po prostu wpisać nazwę firmy i znaleźć wyniki, które natychmiastowo dadzą odpowiedź na pytanie – czy dana firma wykorzystuje Facebook do promocji? Dużą zaletą serwisów społecznościowych jest to, że nawiązanie kontaktu z firmą jest niezwykle proste, Facebook udostępnia aplikację Messenger, która pozwala prowadzić konwersację w formie czatu.
Youtube
Co ciekawe za pomocą serwisu Youtube można znaleźć również wiele firm, które używają tego typu strony do reklamy własnych produktów lub usług. Youtube to ogromna platforma internetowa, która pozwala dzielić się własnymi filmami wideo. Na podstawie rozbudowanej biblioteki filmów w formie porad można uznać, że dane przedsiębiorstwo zna się na swoim fachu i chętnie dzieli się swoją wiedzą. W ten sposób łatwiej odnaleźć firmę, która jest ekspertem w swojej branży. Należy też zwrócić uwagę na fakt, że dzięki serwisowi Youtube można promować produkty oraz usługi. W ten sposób potencjalny klient może bardzo dokładnie zapoznać się z ofertą i podjąć właściwą decyzję zakupową.