Franczyza - dlaczego jest tak korzystna dla rozwoju przedsiębiorstwa?

Wiele osób kojarzy franczyzę tylko ze sposobem prowadzenia biznesu pod szyldem znanej marki. Jest to jednak znacznie więcej, a franczyza stanowi niezwykle skutecznie narzędzie do dobrego zarządzania i efektywnych wyników danej firmy. Dowiedz się, w jaki sposób franchising może wpływać na polepszenie kondycji Twojej firmy. Kwestie te zostaną przedstawione w niniejszym artykule. 

Sposób zarządzania siecią franczyzy

W momencie zawarcia umowy pomiędzy franczyzodawcą a franczyzobiorcą, określają oni konkretne i szczegółowe warunki funkcjonowania ich współpracy. Dzięki temu zarządzanie jest proste i nie istnieją żadne kwestie nieuregulowane. Wpływa to na lepszą organizację pracy i niweluje występowania chaosu. Dzięki temu, są również niższe koszty administracyjne. Franczyzobiorca akceptuje określone warunki i przestrzega ich, dzięki czemu cały model zarządzania, funkcjonuje prawidłowo.

Dodatkowe informacje: Sprawdź franczyza katalog, jeżeli szukasz ciekawych ofert dotyczących biznesów franczyzowych - dowiedz się więcej.

Możliwość rozwoju przedsiębiorstwa

Franczyza umożliwia także szybkie i sprawne rozwijanie swojego biznesu, zarówno na rynku krajowym, jak i poza jego granicami. Poszczególne jednostki współpracujące, są w pełni samodzielne, co gwarantuje szybki rozwój pojedynczych punktów. Firma może otwierać swoje punkty także za granicą, dzięki czemu poszerza swoją działalność i zasięg klientów. Wszystko dzięki utrwalonemu i przekazywanemu modelowi prowadzenia działalności. Uniwersalność i pewna, fachowa wiedza, sprzyjają rozwojowi danej firmy.

Franczyzobiorca posiada swoją odpowiedzialność inwestycyjną

Warto podkreślić również, iż w momencie podjęcia współpracy między przedsiębiorcą, a osobą, która chce pod jego marką prowadzić działalność, franczyzobiorca inwestuje określony kapitał. Wówczas sam ponosi on odpowiedzialność za to. Dzięki temu, umocniona zostaje relacja między franczyzodawcą, a franczyzobiorcą, zyskuje ona charakter długoterminowy. To inaczej niż w relacji pracodawcy i pracownika, gdzie to pracodawca ponosi koszty i uczy wszystkiego swojego nowego pracownika. Relacje takie nie zawsze są trwałe i często wyglądają zupełnie inaczej, niż na gruncie relacji między pracodawcami, a ich pracownikami.

W momencie podjęcia franczyzy, przedsiębiorca przekazuje swoją wiedzę i przydatne wskazówki, ucząc franczyzobiorcę, jak ma prowadzić dany biznes i na co zwrócić uwagę. Następnie franczyzobiorca podejmuje działalność i pracuje już samodzielnie, dzięki czemu franczyzobiorca nie ponosi za niego odpowiedzialności w takim sensie, w jakim wygląda to w relacjach pracowniczych. W takich sytuacjach, jeśli franczyzobiorca nie poradzi sobie, jego kapitał przepadnie, oczywiście może on liczyć na pomoc, ale franczyzobiorca nie ponosi odpowiedzialności finansowej za jego inwestycje.

Niższe koszty inwestycji

Rozpoczynając relację opartą na franczyzie, franczyzodawca nie ponosi sporych kosztów, wówczas kiedy w jego przedsiębiorstwie pojawia się nowa inwestycja, w postaci nowego punktu, prowadzonego przez franczyzobiorcę. Oczywiście ponosi on koszty związane z nauką franczyzobiorcy, jednakże ten zobowiązany jest zapłacić mu za naukę i licencję.

Jak widać, franczyza może skutecznie wpływać na rozwój i efektywność przedsiębiorstwa.